Hyblaean paaie - Sentieri Iblei

Kaart van die Hyblaean Paths
Staat
Streek

Hyblaean paaie is 'n reeks staproetes wat ontwikkel deur die Ibleiberge van die Syracusan.

Inleiding

Geografiese aantekeninge

Die betrokke gebied is dié van die Ibleiberge in die Syracusan-gebied, met die teenwoordigheid van verskeie grotte (klowe gegrawe deur die erosie van water) en die Natuurreservaat wat op Pantalica gerig is, die Anapo-vallei en die Cava Grande-stroom.

Wanneer om te gaan

Hierdie paadjies is bykans op enige tyd van die jaar uitvoerbaar, met die uitsondering van die somer wanneer die temperatuur buitensporig is.

Roetes

Van Pedagaggi a Ferla
En 1 teken.jpg
Lengte: 12 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 200 mTyd 4 ureMoeilikheid kundiges
Sig van Francofonte langs die opdraandroete naby Pedagaggi
Die trazzera-paleis, wat Pedagaggi met Ferla verbind het, begin vanaf die eerste kruispad (via Ferla) via Buccheri en klim in 'n suidelike rigting op die heuwel waar die windplase geleë is. Die antieke roete, aanvanklik versteek deur plantegroei, loop naby 'n reeks protohistoriese grafte, waar dit beter sigbaar is, en bereik dan die SR 5. Volg die geplaveide pad, gaan verby die ingang na die windplaas en neem kort daarna 'n grondpad aan die regterkant. U styg steeds in hoogte, tot by die bostaatse eiendom van Monte Santa Venere, 'n antieke uitbarstingsentrum van die vulkaan Mioceen ibleo. U loop langs dieselfde pad, verby die skouspelagtige stad Costa Castagna, en gaan dan verder langs 'n vuurweg, en uiteindelik gaan u verby 'n goed gemerkte muilbaan, wat lei na die SP29 Buccheri-Sortino. Kruis die pad en neem 'n klein pad met 'n natuurlike bodem wat u volg tot by die eerste kruising, nie baie duidelik nie, waar u regs moet draai totdat u 'n tweede kruising bereik aan die begin van 'n klein depressie. Vanaf hierdie punt verdeel die reisplan. Hou links, volg die pad 908, waarmee u die dorpie Ferla bereik wat die San Giovanni-vallei (nekropolis) oorsteek en dan by die SP10 net voor die Ferla-begraafplaas.
Van die voormalige Cassaro-stasie a Ferla
908
Lengte: 8 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 1000 mTyd 3 ureMoeilikheid toeris
Vanaf die voormalige stasie van Cassaro aan die Anapo-vallei bereik u Cassaro na aanleiding van die SP45. U verlaat Cassaro langs die via Regina Margherita, wat u na ongeveer 600 m verlaat naby 'n leuning. U volg dan die antieke skakel tussen Cassaro en Ferla, en steek drie keer die geplaveide pad oor. Neem die asfalt naby 'n klein huisie met 'n groot boom tot by die brug tussen drie paaie (aangedui Ferla). Onmiddellik na die brug aan die regterkant lei 'n grondpad na 'n smal geasfalteerde pad wat na links klim. U steek die provinsiale pad oor en, oorkant, sal u die antieke kommunikasieroete vind wat na Ferla gelei het.
Sentiero Italia (iblea bretella) van Palazzolo Acreide aan Carlentini
JA
Lengte: 62 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 1000 mTyd 20,5 uurMoeilikheid Kundige stappers

Uitsig op Buccheri
VertrekVan: Palazzolo Acreide (689 meter v.s.)Reis tyd7 uur
BestemmingAAN: Buccheri (800 m v.s.)Verskil in hoogte beteken die totale verskil in hoogte van die verhoog; daar kan hoër verskille in hoogte wees, sowel afdraand as opdraand.300 m

Beskrywing: U verlaat Palazzolo langs die antieke paadjie wat afdaal vanaf die voormalige treinstasie van die lyn Syracuse-Vizzini. Volg vanaf die voormalige stasie die spoorweg weswaarts na die volgende voormalige stasie ( Buscemi). Van hier af vertak 'n verlate geasfalteerde pad na regs en moet opgevolg word tot by 'n kruispad links onder 'n groot oorweg. As u regs draai by die kruispad, loop u langs 'n wit grondpad wat langs die rivier loop. Van hier af, na 'n paar spore van paadjies, bereik u die omheining van die boseiendom. U betree die staatseiendom en gaan voort, altyd langs die rivier totdat u 'n wit pad ontmoet en by 'n kruispad kom. Draai links en gaan voort, volg die rivier, tot by die plaashuis aan die einde van die vallei. Van die plaas af gaan jy op met 'n paadjie wat op die kruin uitkyk wat uitkyk en jy bereik 'n geasfalteerde pad wat jy moet volg, onder 'n oorweg. Van hier af moet u 'n boshek binnegaan en 'n wit wa-baan neem wat langs die altaar van San Giovanni Gualberto verbygaan. Na die altaar, aan die regterkant, begin 'n pad wat u volg na 'n kruispad onder 'n bosstopgebied. Draai dan regs en halfpad opdraand kom u by die kruising van 'n geasfalteerde pad. Steek die heuwel oor en verby 'n paar weivelde en gaan 'n bos binne. By die uitgang van die bos is daar 'n klein kerkie en vanaf die klein pad bereik jy die dorp.

VertrekVan: Buccheri (811 m v.s.)Reis tyd7 uur
BestemmingAAN: Tolheffings (335 m a.s.l.)Verskil in hoogte beteken die totale verskil in hoogte van die verhoog; daar kan hoër verskille in hoogte wees, sowel afdraand as opdraand.500 m

Beskrywing: U verlaat Buccheri en volg die provinsiale pad na Catania tot by die eerste draai, waar jy regs draai langs 'n paadjie halfpad op. U bereik 'n klein vallei wat u moet opklim na 'n geasfalteerde pad. Draai links en, nadat u 'n fontein verbygesteek het, neem u 'n maklike pad wat halfpad op die heuwel voortduur. Gaan voort met die spoor langs die vlakkromme, en nadat u 'n regtig onaangename gang tussen struike en klippe verbysteek, kom u by 'n pad. Neem dit en bereik dan 'n kruispad, draai links en na 'n afdraand kom u in 'n bosskuiling. Van hier volg u 'n pad wat eers afdraand tot by 'n kruispad kom (draai regs), dan halfpad na 'n drinker. Kort daarna begin die pad klim, gaan voort tot by die eerste draai vanwaar u die bosbesit verlaat. Jy gaan afdraand langs die heining en gaan terug na 'n paar olyfbome. Van hier af bereik u 'n baie panoramiese heuwel. Vanaf die bokant van die knop, regs en langs die spore, bereik u die bodem van 'n klein vallei. U steek oor, draai links, u ry langs 'n antieke rotsnedersetting en bereik dus 'n masseria, vanwaar 'n afdraande pad begin. Volg dit tot by die eerste draai, draai dan regs in die rigting van 'n ander masseria wat bereik word na 'n boomryke vallei. Van hier gaan u op na die hoë afrit van die omheinde land en gaan voort in die rigting van ander verlate plase. Uiteindelik volg u 'n voor die hand liggende pad wat na die vallei vloer wys na die provinsiale pad. Draai regs en na 'n kilometer bereik u Pedagaggi.

Carlentini
VertrekVan: Tolheffing (340 m.o.s.)Reis tyd6.30 uur
BestemmingAAN: Carlentini (220 meter v.s.)Verskil in hoogte beteken die totale verskil in hoogte van die verhoog; daar kan hoër verskille in hoogte wees, sowel afdraand as opdraand.200 m

Beskrywing: Van Pedagaggi U bereik die begraafplaas en langs 'n wa, 'n vallei. Gaan af, ry verby 'n ford, gaan aan die ander kant op en draai regs, naby 'n hut. U gaan dan op 'n wa-baan en gaan dan halfpad op die heuwel tot by 'n vallei (kompleks van verlate geboue). Gaan die vallei op en, na 'n wye draai links, bereik u 'n bospad. Draai regs en bereik 'n aangemerkte punt waar u na links gaan in die bosbebossingsgebied. Ry in die rigting van die hutte van 'n akwadukt en vanaf die laaste een bereik u die vallei se vloer naby 'n plaas. Vanaf hier gaan u regs op 'n klein pad tot by 'n kroeg waar u links draai en vinnig 'n geasfalteerde pad bereik. Hiervandaan (afwyking na regs: Borgo A. Rizzo) draai links na die asfalt tot by 'n klein brug, waar u regs draai. Ry na 'n duidelike kommunikasietoring, kort hierna draai u links na die bou van 'n agritoerisme-onderneming vanwaar u Carlentini bereik.

Ring van die Pisan-bos
901
Lengte: 16 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 200 mTyd 5 uurMoeilikheid toeris
Die vertrek is aan die einde van die Sughereta-Pisano-pad. Volg die bospad tot by 'n staanplek. Van hier af begin 'n opdraande pad (verlate staanplekke vir houtskoolbranders). Volg dit tot by 'n kruispad waar u links draai, afdraand. Nadat u die onderkant van die vallei bereik het, gaan u op en aan die regterkant vind u 'n brandpaadjie wat na die Pisano-meer lei.
Vanaf hierdie punt lei 'n ompad van ongeveer drie uur, tussen heen en weer, na die voormalige leus van Rizzolo, waar dit moontlik is om 'n interessante gebou, die toring, te besoek. Die paadjie, aan die ander kant, loop regs langs 'n bospad wat eindig by 'n ysterhek op 643 hoogte. In die bos is dit moontlik om groot klippe te ontmoet met 'n kruis daarop.
Paaie van Giarranauti
916 922 927
Lengte: 15 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 200 mTyd 4 ureMoeilikheid stappers
Hout van Giarranauti
Jy kom uit Ferla langs die SR11 vir Pantalica, wat u volg tot by km 3. Van hier af, links draai u by die ingang na die bosbesit. Die Giarranauti-pad kronkel die eerste 2 km deur 'n plantegroei wat gekenmerk word deur 'n pragtige holkeik wat dan uitdun om geleidelik plek te maak vir die Aleppo-denne. Ander paaie vertrek vanaf die Giarranauti-paadjie: op 1,6 km vind ons die bloekombome (1 km) ryk aan bloekombome, holkeike, sipresse; Aan die regterkant het ons 1,65 km na die brandweertenk, die Sperone-paadjie (2,3 km) wat langs die vallei vloei. Die plantegroei word gekenmerk deur 'n digte eikebos. Op km 0,75 van die Sperone-paadjie, aan die regterkant, is daar 'n steil paadjie wat 1,45 km in 'n dennewoud ingaan en eindig met 'n hek wat die hout van die SR11. Op km 2,5 sal u die begin van die pad na die Ferla-hout vind. Op 5.2 km van die Ferla-bos is daar 'n kruispad: die paadjie regs kom in die dik plantegroei om na ongeveer 900 m by 'n hek te eindig; links aan, op die hoofpad, na nog 2 km, bereik u 'n hek waarvandaan u die munisipale woud van Ferla sal vind, ryk aan holke en donsagtige eike. Die paadjie wat oor die Ferla - hout loop, eindig na 450 m by 'n hek op die rand van die SP29. Gaan voort op die Giarranauti-pad, en bereik Giarranauti-huise. Van hiervandaan lei die paadjie na 'n eucalyptushoutkruis na 'n panoramiese gebied op die Calcinara-steengroef. Op km 1.2 vurk die pad naby die ruïnes van 'n ou landelike gebou met die naam Case Comuni: langs die linkerpad, wat die rand van die plato volg, bereik u (op km 2.5) 'n ander uitkyk op die steengroef, op die punt van die samevloeiing tussen die Sperone- en Calcinara-strome; verder gaan, lei die pad na ongeveer 650 m terug na die Giarranauti-huise. Aan die ander kant, volg u die pad aan die regterkant, gaan u op na die top van die plato, langs 'n grondpad wat u na ongeveer 750 m weer terugbring na die Giarranauti-huise. Langs die Giarranauti-pad vind u bewyse van die mens se werk op hierdie plekke: op km 0,8 'n kalksteen (oond gebou in droë klip vir die vervaardiging van kalk), op km 1,6 Mandre Mare, 'n ou poskantoor, op km 1,8 'n fabriek vir die looiery van velle uit die Bisantynse era; op 2,5 km die Bisantynse dorpie Giarranauti, en op km 4 Giarranauti-huise, 'n ou plattelandse gebou wat nou in besit is van die plaaslike staatsbeheerde bosmaatskappy.
Ring van Pantalica
931
Lengte: 9 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 300 mTyd 4 ureMoeilikheid stappers
Anaktoron
Vanaf die Fusco-ingang van die natuurreservaat kom u by die tweede galery. Draai regs, na 'n kort afdraai, draai u weer regs totdat u by 'n dak kom. Ons gaan verby en gaan weer op en kom by die laaste stuk van die provinsiale pad na Pantalica. Draai links en gaan af na die Calcinara-stroom. Gaan op aan die teenoorgestelde kant deur 'n nekropolis (Kerk van die kruisbeeld) totdat u die geasfalteerde pad bereik wat u volg en klim tot by die kruising van die grondpad wat lei na die kasteel van die prins. Aan die suidoostekant van die hek lei 'n paadjie langs die suidelike helling van die heuwel (afwyking links na die kerk van San Nicolicchio of die vallei) deur die Bisantynse dorpie San Micidiario tot by die Sella di Filiporto. Volg u voetstappe en by die eerste pad wat u aan die regterkant ontmoet, bereik u die voormalige spoorweg. Draai dan links (ompad na Fontana del Giglio) en, nadat u die voormalige stasie van Pantalica (Ethno-antropologiese museum) verbysteek, bereik u die ingang na die galery, waar aan die linkerkant 'n pad wat in die rots gekerf is, begin. Volg dit langs die samevloeiing van die Calcinara in die Anapo, totdat dit in die voormalige spoorweg eindig, waarna u links draai om terug te keer na die ingang.
Cava Cardinale ring
940
Lengte: 10 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 100 mTyd 5 uurMoeilikheid toeris
Die paadjie ontwikkel in die middel van twee pragtige valleie van die Hyblean-plato, Limmi-steengroef en Kardinale steengroef. In antieke tye was dit die eenvoudigste boodskap om die lande van te bereik Canicattini Bagni in die kardinale distrik. Verlaat Canicattini via die kanaal en gaan verder na die Sant'Alfano-distrik. Draai links voordat u by die brug aankom na die voormalige munisipale slaghuis. As u die vallei afkom, vind u die ruïnes van die Passo le Vacche-rotsfabriek (1864), met die meulstene in die rots ingebed, wat opkyk, die kardinaal-akwaduktpype met 'n pseudo-waterval wat deur die oorloop gegenereer word. Die meule is presies halfpad aan die kus geleë, dit wil sê ongeveer 30 m van die rivierbedding af. Die paadjie word voortdurend epies tot by die plato wat deur die plantegroei oorheers word. Kort daarna beslaan 'n dik eikehout met donsagtige eikehout die linkerkant. As die pad begin daal, is u naby die bron van die Paradys wat volgens die boerekultuur wonderbare waters het. Van die oorsprong af kan u die kardinaalhuise en die Musso-boerdery (1867) sien, maklik bereikbaar binne 15 minute tussen die oewerbos (vlierbessies, okkerneute, horingbalke, asbome, ens.), 'N voormalige meul en 'n paar grotgrafte. Hierdie pad, na die aanvanklike klim, is ook per bergfiets bereikbaar.
Cava Bibbìa
939
Lengte: 6 kmTotale hoogteversterking van die verhoog: daar kan groter of kleiner hoogteversterkings en / of afdraande wees 100 mTyd 2 ureMoeilikheid stap
Vanaf die Musso-boerdery is dit moontlik om die Bibbinello-steengroef te bereik. Volg eers die asfalt in die ooste, in die omgewing, 'n wa-baan wat lei na die SS124 Naby Villa Bybel. Om terug te keer na Canicattini Bagni dit is moontlik om 'n skending te maak vanaf die klein straatjie wat jy voor Cardinale-huise is. Volg dit op na 'n video aan die regterkant, waarna jy na 'n dak terugkeer na die dorp.

Wat sien

• 1 Voormalige Cassaro-stasie.
  • 2 Voormalige Palazzolo Acreide-stasie.
  • 3 Voormalige Buscemi-stasie.
Die nekropolis van Filiporto
  • 4 Filiporto Necropolis (Volg vanaf die parkeerterrein die pad wat deur die borde aangedui word). Dit is 'n nekropolis wat bestaan ​​uit duisend grafte wat aan die hange en in die Anapo-bekken aan die suidwestelike kant strek. Die grotgrafte behoort tot die laaste fase van die stad in die IX-VIII eeu vC.
Die verdedigende grag
  • 5 Verdedigende grag (Langs die parkeerterrein van die nekropolis van Filiporto). Kort na die "saal van Filiporto", 'n smal strook land wat die plato van Pantalica verbind, is daar die Pantalica-hek, wat nou gedeeltelik sigbaar is deur 'n ingang en spore van 'n antieke grag. Rondom die argeoloë het ook die tekens van vestings uit die Bisantynse era gevind, 'n teken dat die gebied ook in die tydperke versterk is na die voor-Griekse. Langs die deur gaan u verder in die rigting van die dorpie San Micidario.
Die Pantokrator van die oratorium van San Micidario
  • Belangrikste aantrekkingskrag
    San Micidario
    - die kerk van San Micidario
    6 Oratorium en nekropolis van San Micidario (Neem die San Micidario-pad vanaf die Sella di Filiporto-parkeerterrein, met 'n wandeling van ongeveer 20 minute). Dit is 'n Bisantynse dorpie met ongeveer 150 huise wat oor die vallei uitkyk. Nie ver daarvandaan is daar ook die klein kerkie van S. Micidario op die rand van 'n kloof. Dowwe spore van fresko's en inskripsies in 'n swak toestand is steeds sigbaar in die oratorium. Ons herken egter die figuur van die Pantokrator geflankeer deur twee engele en 'n ander figuur, miskien 'n Heilige Mercurius as gevolg van 'n Griekse inskripsie wat die identiteit moet bevestig. Die plafon het 'n interessante dubbele skuins vorm. Vanuit die oratorium betree u regs 'n tweede kamer met grafte op die vloer, terwyl die tweede kamer as 'n gevangenis of skuiling vir diere kon gebruik word omdat dit klipringe het waar dit moontlik was om iets vas te bind. Die onderste gat na die krans kan 'n ou toilet wees.
Die oratorium van San Nicolicchio met fresko's
  • 7 San Nicolicchio dorpie (Gaan voort op die pad van San Micidario, of kom vanaf Anaktoron). Die klein dorpie San Nicolicchio, geleë aan die voet van die Anaktoron, het sy naam gekry van die oratorium wat versier is met spore van fresko's, ongelukkig redelik verwoes. Die syfers van Sant'Elena en Santo Stefano is egter herkenbaar. Dit lyk asof die datering uit die 7de eeu is.
Die Anaktoron van bo gesien
  • Belangrikste aantrekkingskrag8 Prins se paleis (Anaktoron) (Neem van Ferla Streeksweg 11 en gaan na die aanduidings). Unesco Die Anaktoron-gebou is tot vandag toe nog 'n soort raaisel. Dit is 'n klipkonstruksie wat dateer uit die 12de-11de eeu vC. waar daar geen soortgelyke werke is nie, behalwe rotstekers of eenvoudige hutte. Daar is dus die hipotese dat dit die paleis van die plaaslike prins was of selfs die kas waarvan die konstruksie Myseense werkers gelok het, aangesien hulle al sedert antieke tye met Sicilië handel gedryf het. In die Bisantynse era is dit hergebruik deur veranderinge aan te bring, maar later is dit verlaat. Anaktoron van Pantalica op Wikipedia Anaktoron van Pantalica (Q3614949) op Wikidata
  • 9 Noordwes-nekropolis (Die nekropolis is sigbaar langs die Streeksweg 11 of vanaf die Calcinara-vallei, maar daar is geen veilige paaie om dit te bereik nie). Een van die oudste nekropole in die omgewing (XII-XI eeu vC).
Die noordelike nekropolis
  • 10 Noord-Nekropolis. Die grootste en digste nekropolis van Pantalica, wat dateer uit die 12de-11de eeu v.C. dit is duidelik sigbaar vanaf die belvedere aan die einde van die Streeksweg 11 of deur vanaf die ingang aan die Sortino-kant te gaan.
  • 11 Cavetta nekropolis (Gaan langs die Streeksweg 11 neem die pad aan die regterkant). Nekropolis van die IX-VIII eeu vC met die teenwoordigheid van Bisantynse huise. Die pad waar die nekropolis van Cavetta aangedui word, lei eintlik na 'n panoramiese punt waar dit moontlik is om die samevloeiing van die Anapo met die Calcinara gedeeltelik te sien. Die nekropolis is gedeeltelik sigbaar voor, buite die straatvlak. Sommige grotwonings is ook bereikbaar vanaf die pad in die kromme van die Streeksweg 11. Die oorblywende grafte van die Cavetta is sigbaar vanaf die pad van die Grot gevind.
  • 12 Kerk van die Kruisbeeld (Aan die einde van die Streeksweg 11 van Ferla af met die Calcinara-pad af). Hierdie klein rotsomgewing is gebruik as 'n Bisantynse kerk. Binne is dit 'n reghoekige apsis met die oorblyfsels van 'n kruisfreske, asook die voorstelling van Sint Nicolaas en 'n anonieme heilige. As u verder gaan, gaan u af na die Calcinara-stroom en dit is moontlik om weer aan die Sortino-kant aan te sluit, sowel as Grot van die vlermuise.
  • 13 Grot gevind (Nadat u die pad na die Kerk van die kruisbeeld en die Calcinara geneem het, draai u dadelik regs). Die smal paadjie lei na die Grot en vind 'n karstgrot met 'n smal ingang waarvoor jy moet kruip. Om dit te betree, is natuurlik nuttig om toegerus en ervare te wees. Onderweg, oorkant, is die grafte van die Cavetta nekropolis.
Bisantynse leerlooierye
Bisantynse oliemolen
  • 14 Bisantynse leerlooierye, Hout van Giarranauti (Volg die pad wat deur die hoofpad aangedui word). Alhoewel daar net spore op die grond, baddens en buschi vir gereedskap oorbly, is die ou leerlooierye wat die inwoners van Pantalica in die Bisantynse era gebruik het, sigbaar.
  • 15 Bisantynse nedersetting Giarranauti (Draai vanaf die hoofpad noordwes). Langs die paadjie noordwes is 'n Bisantynse dorpie waar die fondamente van 'n kerk en enkele kliphuise sigbaar is.
  • 16 Antieke oliemeule. Spore op die rots van 'n antieke Bisantynse oliemolen.
  • 17 Antieke skaapkraal (By die bosbougebou). Antieke klip skaapkraal met heining.
  • 18 Giarranauti huise. Ou plaas met heinings vir vee wat vandag deur die bos gebruik word.
Die voormalige stasie van Pantalica
  • 19 Voormalige stasie van Pantalica (langs die roete van die voormalige spoorlyn). Hierdie ou gebou langs die spoorlyn was die Pantalica-stasie waarvandaan die stoomtreine wat Vizzini bereik, deurgeloop het. Sy kamers huisves vandag 'n klein museum met voorwerpe van die boerelewe.

Waar om te eet

Waar om te slaap

Veiligheid

Hoe om kontak te hou

Telefonie

Verskeie paaie kan in gebiede val sonder 'n telefoonnetwerk.

Let wel

• Verskil in hoogte voy.png: Die hoogteverskil beteken die totale verskil in hoogte van die verhoog; daar kan hoër hoogteverskeie en afdraand binne die verhoog wees.
  • Kristalhorlosie.svg: Reistye is tekenend en verwys na 'n gemiddelde stapper.
  • Backpacker.png: Die klassifikasie wat aangeneem is, is die volgende:

1-4 ster.svgKonsep : die artikel respekteer die standaard sjabloon en bevat ten minste een afdeling met nuttige inligting (al is dit 'n paar reëls). Kop en voetskrif is korrek ingevul.